Posumowanie SEOcamp #2

Radek Kubera na seocamp #2Podsumowanie ze sporym poślizgiem, ale prawie wprost z SEOcampu spora ekipa przeniosła się do Warszawy, gdzie kontynuowaliśmy branżowe tematy w czasie dwunastej edycji SEMcamp. Niektórzy do domu wrócili w piątek :)

No ale co działo się w środowy wieczór w Bajkonurze? Zjawiło się sporo osób, napisanie, że było przynajmniej 60-70 nie będzie raczej przesadą. Na początku Tomek Sobiesiak zaproponował serię krótkich wystąpień, w których każdy z uczestników miał minutę na przedstawienie się i powiedzenie kilku słów o sobie. Sporo osób skorzystało, niektórzy poopowiadali o swoich SEOwych doświadczeniach, inni tylko krótko się przywitali. Z uwagi na to, że w barze dostępny był szeroki wybór piw polskich i czeskich, atmosfera już od początku była przyjazna.

Pierwszą prezentację miałem przyjemność wygłosić ja. Specjalnie dla jej potrzeb ukułem sobie krótką definicję SEO PR, zamkniętą w 2 krótkich stwierdzeniach: SEO PR to wszelkie działania SEO, które mają wpływ na PR, oraz wszelkie działania PR, które mają wpływ na SEO. Mam nadzieję, że definicja się przyjmie. Pokazałem, w jaki sposób poświęcając 10 minut oraz jakieś 60 groszy można się „oczernić” w wynikach wyszukiwania w google, oraz jak się przed takimi sytuacjami bronić. Poniżej moja prezentacja:

Jako drugi na scenę wkroczył Karol Dziedzic, który podał sporo przykładów na tzw. żebrolinki. Mówił o pomysłach na relacyjne pozyskiwanie odnośników, podając kilka konkretnych przykładów oraz dzieląc się doświadczeniami na temat skuteczności tej metody pozycjonowania. Stwierdził, że ten sposób nie nadaje się dla każdej strony, jednak potrafi przynieść bardzo dobre rezultaty, jeżeli uda się znaleźć ciekawe pomysły na jego wdrożenie. Pokazał również narzędzia przydatne do wyszukiwania miejsc w których możemy pozyskać tą metodą linki.

Trzecim prelegentem był Radek Kubera, z wystąpieniem na temat copywritingu w SEO. Mówił o zmianach w algorytmie Google oraz konieczności zmiany podejścia do tworzenia treści na stronach. Metody, które działały jeszcze rok temu, wobec Pandy są obecnie nieskuteczne. Stwierdził, że lepiej nie używać tekstów synonimicznych, a jeżeli już, to tylko silnie zagnieżdżonych, synonimizując całe akapity. Okazuje się też, że taniej może wynieść stworzenie niezależnych, unikalnych tekstów, niż bardzo rozbudowanych tekstów synonimicznych. (Prezentację Radka postaram się wrzucić jeszcze dziś).

Po każdej z prezentacji następowała seria pytań i odpowiedzi. Prym w pytaniach wiódł Tomek Sobiesiak, zadając je czasami dość podchwytliwie (np. czy depozycjonowałeś kiedyś jakąś stronę, lub czy kupujesz linki do stron swoich klientów;)). Po części „oficjalnej” część osób się ulotniło, natomiast spora ekipa rozprawiała na SEOwe tematy jeszcze kilka godzin.

Ze swojej strony chciałbym serdecznie podziękować wszystkim uczestnikom spotkania. Nie spodziewałem się aż tak dużego zainteresowania i tak fajnej, luźnej atmosfery. Mam nadzieję, że podobną imprezę uda się niebawem znów zorganizować :) Wielkie dzięki również dla Bajkonuru, który użyczył za darmo swojej sali. Jeżeli macie jakieś uwagi do do przebiegu spotkania, to podzielcie się nimi w komentarzach.

Do zobaczenia na kolejnym SEOcampie!

 


Autor: , kierownik działu SEO/SEM w Go3.pl sp. z o.o.

Komentarzy
  1. 6 lat ago
    • 6 lat ago
      • 6 lat ago
  2. 6 lat ago

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>