Jak wypromować firmę w Internecie, część I : Czym jest E-MARKETING

Definicji marketingu internetowego jest bardzo wiele. Z jednej strony e-marketing może być celowym i zaplanowanym wykorzystaniem Internetu w celach promocji własnej firmy oraz oferowanych produktów, tak by firma odnosiła szybkie korzyści ze sprzedaży. Z drugiej zaś strony może być to działanie, które ma na celu długotrwałe kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, budowanie mocnej marki na rynku, utrwalanie więzi między firmą a Klientami oraz „przywiązanie” użytkownika (czytaj Klienta) do naszej firmy i oferowanych produktów, co w konsekwencji i tak zwiększa obrót.

Sposobów na wypromowanie naszej firmy w Internecie jest wiele, jednak jest to bardzo czasochłonne i przede wszystkim długotrwałe zadanie. Najważniejsze jest to, aby zaistnieć w świadomości potencjalnego Klienta jako firma godna zaufania, która oferuje niezawodne produkty lub usługi. Tylko jak tego dokonać w sytuacji, gdy musimy konkurować z setkami firm, które oferują podobne usługi co my? Duże przedsiębiorstwo zatrudni z pewnością kilku specjalistów Public Relations i problem rozwiązany. Ale co z mniejszymi firmami, których nie stać na tego typu fachowców? Nad pijarem własnej firmy można popracować samemu lub można zlecić to osobie, która pracuje już w naszej firmie i posiada tzw. „lekkie pióro” oraz niezbędną wiedzę z zakresu obsługi komputera i aplikacji internetowych.

Nie da się także ukryć, że kreowanie wizerunku własnej firmy wymaga od nas zainwestowania większych pieniędzy. Bo o ile wykorzystanie mediów społecznościowych (takich jak Facebook) czy też prowadzenie firmowego bloga nie obciąża zbytnio naszego portfela, to już posiadanie własnej strony internetowej oraz jej dobre pozycjonowanie będzie wiązało się z wydaniem konkretnych pieniędzy. Jedno jest pewne, sprawnie przeprowadzona akcja marketingowa może przynieść same korzyści.

Dlaczego warto poświęcić nasz czas i pieniądze na działania e-marketingowe?

  • Zaistniejecie w świadomości potencjalnego Klienta
  • Zbudujecie pozytywny wizerunek własnej firmy
  • Wypracujecie mocną markę na rynku
  • Wypromujecie własne usługi i produkty
  • Poszerzycie rynki zbytu i zdobędziecie nowych Klientów
  • W konsekwencji zwiększycie sprzedaż

To tylko kilka przykładów dlaczego warto wykorzystywać Internet do promowania własnej firmy, usług i produktów. W kolejnych tekstach zaprezentujemy szczegółowo jak w praktyce wykorzystać marketing internetowy oraz jakimi kanałami docierać do potencjalnych Klientów, tak by przyniosło to same korzyści.

Następne wpisy:

  • Własna witryna firmowa
  • Pozycjonowanie w wyszukiwarkach
  • Wykorzystanie sieci Web 2.0
  • Facebook
  • Firmowy Blog
  • Skuteczny e-mailing
  • Utrzymywanie pozytywnych relacji z klientami